Carabina.ro a început ca un proiect din pasiune de către administratori unui magazin de arme și muniții. A fost o platformă simplă prin care oricine putea să publice anunțuri de vânzare arme sau accesorii de vânătoare, dar care a format o comunitate puternică în jurul acestei pasiuni.
Misiunea Mojo a fost una complexă: extinderea magazinului în domeniul comerțului digital dar cu menținerea comunității existente.
Pagina originală a fost dezvoltată în Frameworkul Joomla. Scris în php, aceast sistem de management al conținutului (CMS) lansat în 2005 nu oferă resursele necesare pentru a dezvolta o afacere de comerț digital, mai ales pentru un număr mare de produse. Propunerea noastră a fost o tranziție către platforma OpenCart, o arhitectură construită special pentru administrarea magazinelor on-line.
Pe lângă nucleul de funcționalitate și gestiune a tranzacțiilor din magazin, OpenCart oferă scalabilitate, securitate superioară precum și instrumente mai bune de indexare pe motoarele de căutare.
Pentru a menține funcționalitatea paginii de anunțuri în cadrul unui magazin on-line, am creat o extensie personalizată în OpenCart prin care orice utilizator poate să publice produse într-o categorie distinctă „Second Hand”. Anunțurile sunt indexate la fel ca orice alt produs din magazin, chiar dacă nu poate fi adăugat în coș.
De asemenea, acest domeniu de activitate se supune unor reglementări specifice pentru care am făcut modificări profunde în platformă. Comercializarea armelor și munițiilor se poate face doar personal în magazine specializate. Astfel platforma afișează toate detaliile pentru produsele din aceste categorii restricționate dar utilizatorul nu are posibilitatea de a finaliza o tranzacție on-line. În schimb alte produse precum articole de îmbrăcăminte sau accesorii pentru outdoor pot fi cumpărate cu ușurință.
Pentru continuitate, clientul a optat să utilizeze logo existent al magazinului și tematica specifică de culori. Toate modificările de funcționalitate și ale extensiilor au fost reflectate vizual. Structurarea website-ului a fost realizată pentru a permite realizarea cu ușurință a practicilor comerciale ale magazinului și pentru a optimiza afișarea celor mai importante categorii. De asemenea, website-ul răspunde perfect și pe dispozitive mobile.
După realizarea magazinului și a funcționalității, baza de date de clienți și anunțurile de pe pagina veche au fost migrate pe noul website. Cele două tehnologii sunt foarte diferite și tranziția la o nouă arhitectură a fost o sarcină dificilă, însă în acest fel s-a păstrat comunitatea existentă.